اخبار یزد - تیخنا : تازه های یزد، یزد نیوز، خبرهای یزد، نو از یزد، اطلاعات

تیخنا Tikhna Yazd news گرچه مشتمل بر اخبار است ، , یک سایت خبری نیست ؛ مدیرسایت ؛ نسبت به علاقه شدید به زادگاه خود ، یزد ، اخبار و اطلاعات مورد نظرش را

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اخبار یزد - تیخنا : تازه های یزد، یزد نیوز، خبرهای یزد، نو از یزد، اطلاعات خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

گزیدده اخبار یزد 18 - 26 بهمن 1394


دوشنبه 26 بهمن 1394 - 07:10:00

یزدی ها چند هزار میلیارد تومان در بانک ها خوابانده اند؟

استانها > یزد - در نخستین نشست رابطان آمار بانکهای استان یزد که به ریاست معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد برگزار شد، اعلام شد که یزدی ها در روز پایانی سال گذشته، فقط در 16 بانک این استان، بالغ بر 87 هزار میلیارد ریال در بانک ها خوابانده اند که این شاخص نسبت به سال 92، نزدیک به 23 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت در اين نشست با اشاره به ماده ۷ قانون تاسيس مركز آمار ايران گفت كه آمار جمع آوري شده نزد مركز آمار ايران محرمانه است و تنها بطور سرجمع در تحليلها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

محمد حميد فخرالدين در ادامه تصريح كرد كه با شكل گيري شوراي برنامه ريزي و توسعه استانها، نظام برنامه ريزي استانها نيز شكل گرفت و تحقق اين امر مستلزم ايجاد نظام آماري دقيق و بروز است؛ تا بتوان براي بهبود مسائل جامعه در اسرع وقت و دقيق، تصميم گرفت.

وي در اين رابطه از رابطان آماري بانكهاي استان خواست تا در اين خصوص با سازمان مديريت و برنامه ريزي، همكاري موثري داشته باشند.

اين مقام مسئول با اشاره به روند انتشار آمار توسط اين معاونت تصريح كرد كه معاونت آمار و اطلاعات بعنوان نماينده استاني مركز آمار ايران، گزيده شاخصهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي را بطور فصلي بصورت الكترونيكي بر روي سايت سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد و همچنين بطور چاپي منتشر ميكند.

وي افزود كه آمار و اطلاعات سالانه نيز در قالب سالنامه آماري به هر دو صورت ذكر شده، منتشر ميشود و در اختيار اقشار مختلف نظير: پژوهشگران، مديران، اساتيد دانشگاه، دانشجويان و... قرار ميگيرد.

جعفر رحماني رئيس گروه آمارهاي ثبتي، فرابري و پردازه دادههاي معاونت آمار و اطلاعات سازمان مديريت هم در اين نشست به تبيين تعاريف و مفاهيم مورد نياز جداول گزيده شاخصها و سالنامه آماري استان پرداخت و خواستار وحدت رويه، سرعت و دقت دادههاي ارائه شده توسط بانكها شد.

در اين جلسه كه باحضور محمد كريمي مشاور رئيس سازمان در امور بانكي و تامين منابع مالي و رابطان آماري بانكهاي استان در محل سازمان مديريت و برنامه ريزي استان برگزار شد، مجموع سپردههاي ۱۶ بانك استان (بجز موسسات مالی اعتباری) در پايان سال ۹۳ بالغ بر ۸۷ هزار ميليارد ريال اعلام شد كه اين شاخص نسبت به پايان سال ۹۲، رشد 22.7 درصدي را تجربه كرده است.

*

یکشنبه 25 بهمن 1394 - 23:44:00

مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران: بافق فعلا تا 15 سال دیگر ذخیره دارد/ راه اردکان و میبد را نمی رویم

استانها > یزد - ایسنا نوشت: مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در بافق با شایعه خواندن تعطیلی این معدن به دلیل رو به اتمام بودن ذخائر آن، به شناسایی 1.7 میلیارد تن ذخیره معدنی در منطقه بافق اشاره کرد و از اجرای طرح‎‎های اکتشافی برای دستیابی به ذخائر جدید در این معدن خبر داد.

محمد جواد عسکری پس از بازدید خبرنگاران استان از طرح‎‎های این مجموعه معدنی، در جمع اهالی رسانه در خصوص آینده این شرکت با توجه به رو به اتمام بودن ذخیره معدن مذکور، اظهار کرد: البته دغدغه‌‌ی آینده سنگ آهن مرکزی و اتمام ذخیره این معدن از سال 1348 یعنی از آغاز بکار این معدن وجود داشته است ولی اگر از آن زمان تاکنون مدیریت شهری به خوبی عمل کرده بود و واحدهایی که خوراک خود را از این معدن تامین می‎‎کردند، حق پدرانه خود را در قبال آن انجام داده بودند، امروز شاهد تک محصولی بودن معدن بافق نبودیم.

وی معتقد است که تمام مشکلات امروز مجموعه معدن ناشی از تک محصولی بودن بوده است در حالی که مسئولان گذشته می‎‎توانستند با تکمیل چرخه تولید فولاد، ارزش افزوده خوبی را به محصول این معدن بدهند.

عسکری افزود: البته از سال 1391 تاکنون برنامه‎‎هایی برای خروج از این وضعیت تدوین و اقداماتی نیز به اجرا درآمده است و هدف از این بازدید نیز آشنایی بیشتر خبرنگاران با این فعالیت‎‎ها بوده است.

وی یکی از علل عدم تحقق سریع اقدامات توسعه‎‎ای این شرکت معدنی تاکنون را دولتی بودن آن دانست و گفت: با واگذاری معدن به بخش خصوصی یعنی صندوق بازنشستگان فولاد ایران، برنامه‎‎ها و طرح‎‎های شرکت سرعت بیشتری به خود گرفته و خوشبختانه اقدامات خوبی نیز در این رابطه از جمله ایجاد طرح‎‎های جوار معدنی مانند طرح‎‎های آگلومره و حتی تولید فولاد در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول با شایعه خواندن تعطیلی معدن، به اقدامات صورت گرفته برای افزایش عمر این معدن، گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمینه باطله برداری و اصلاحات صورت گرفته علی رغم ریسک بالایی که با توجه به نسبت گاهاً شش به یک باطله به ماده معدنی بود، خوشبختانه 10 میلیون تن به ذخیره این معدن اضافه شده و در حالی که اگر این اقدامات انجام می‎‎گرفت عملاً شاهد تعطیلی معدن در شهریورماه امسال بودیم ولی این معدن برای 15 سال آینده ذخیره خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح‎‎های اکتشافی برای دستیابی به ذخائر جدید، ادامه داد: همچنین طبق مطالعات انجام گرفته تاکنون نزدیک به 38 آنومالی آهن‌‌دار با ذخیره‌‌ی بالغ بر ۱٫۷میلیارد تن سنگ آهن در این منطقه شناسایی و اکتشاف شده که با پیگیری‎‎های صورت گرفته دو آنومالی به ظرفیت 20 میلیون تن از ایمیدور به سنگ آهن مرکزی واگذار شده است.

عسکری همچنین از تفاهم نامه‎‎ای بین این معدن با معدن چادرملو برای استفاده 50-50 از ذخیره حدوداً 100 میلیون تنی آنومالی D19 خبر داد و گفت: امیدواریم که با رفع مشکلات زیست محیطی این منطقه شاهد بهره برداری از این معدن باشیم.

وی خطوط قرمز این معدن را طرح‎‎های توسعه‎‎ای و نیروی انسانی آن خواند و گفت: خوشبختانه در حالی که در بسیاری از معادن کشور شاهد تعدیل نیرو هستیم حتی یک نفر در این معدن بیکار نشده و علاوه بر این نیز یکهزار و 848 نفر از سال 91 تاکنون در مشاغل ثابت این معدن، به کار گمارده شده‎‎اند.

وی با بیان این که 95 درصد از نیروهای مشغول به کار این معدن بومی هستند و تنها برخی نیروها به دلیل پیمانکاران غیر بومی، غیر یزدی هستند، گفت: در صورتی که به دلیل باطله برداری احتیاج به تقلیل نیروهای معدنی بشود قطعاً از نیروها برای اشتغال در طرح‎‎های جوار معدنی بهره خواهیم گرفت.

عسکری در این خصوص اضافه کرد که راه شهرستان های میبد و اردکان را در تغییر ترکیب جمعیتی نخواهیم رفت.

این مسئول با اشاره به طرح‎‎های جوار معدنی بافق خاطرنشان کرد: طرح گندله سازی معدن با هدف تولید سالیانه پنج ملیلون تن گندله با سرمایه گذاری 187 میلیون یورو به مدت 36 ماه از ابتدا به گروه مشترک پیمانکاری واگذار شد.

وی ادامه داد: البته با توجه به ضعف عملکرد و مشکلات فنی پیمانکار، در اقدامی خلع ید شد و با شرکت کوبه استیل ژاپن به عنوان سرمایه گذار خارجی و پیمانکاران داخلی، قرارداد جدید منعقد شد که امیدواریم در مدت زمان تعیین شده برای طرح، شاهد راه‎‎اندازی طرح با تجهیزات نوین و روز دنیا باشیم.

عسکری با اشاره به پیشرفت 26 درصدی طرح و پیگیری برای تامین سرمایه خارجی از طریق یوزانس، ابراز امیدواری کرد که طرح در نیمه دوم سال 1397 راه‎‎اندازی شود.

به گفته وی، طرح مذکور به طور مستقیم اشتغالزایی 700 نفر و به صورت غیرمستقیم برای 1700 نفر ایجاد شغل خواهد کرد.

مدیر عامل سنگ اهن مرکزی ایران در مورد طرح فولاد سازی این شرکت نیز اظهار کرد: این طرح با انتخاب پیمانکار با سرمایه‎‎گذاری 404 میلیارد یورو، از حدود یک سال و چهار ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه به مهلت 9 ماهه تا یکساله برای تامین فاینانس از طریق آورده پیمانکار در حال انجام است.

وی گفت: طرح فولاد سنگ اهن مرکزی اشتغال مستقیم 1800 نفر و به طور مستقیم شش هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

عسکری در مورد سئوالی در مورد خام فروشی مواد معدنی از سوی این شرکت تصریح کرد: این شرکت 100 درصد تامین کننده واحدهای داخل کشور برحسب وظیفه است و تنها مازاد تولیدات را برای تامین نقدینگی و ارز مورد نیاز به دیگر کشورها صادر می‎‎کند.

وی راجع به مطالبات این معدن از کارخانجات داخلی نیز گفت: مطالبات این معدن به ذوب آهن اصفهان که در سال 84 معادل 470 میلیارد تومان بوده نیز با پیگیری‎‎های صورت گرفته کاهش یافته و در طرح‎‎های جوار معدنی سرمایه گذاری شده و مطالبات دیگر واحدهایی که از سوی این معدن تامین خوراک می‎‎شوند نیز تقریباً صفر شده است.

عسکری در مورد سئوالی دیگر مبنی بر رقابت این شرکت با سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز تاکید کرد: سنگ آهن مرکزی به هیچ وجه رقیب سرمایه گذاران بخش خصوصی در بافق نیست بلکه در راستای تامین زیرساخت‎‎های برای حضور سرمایه‎‎گذاران در این شهرستان است و به یقین فرش قرمز زیر پای آنها می‌‌گستراند.

وی در همین رابطه با اشاره به تداوم اجرای طرح شبکه فاضلاب بافق از سوی این شرکت معدنی، نگرانی شهروندان بافقی در مورد تعطیلی این طرح را بی مورد خواند و گفت: شرکت با شرکت ابفای کشور دارای قرارداد بیع متقابل 35 ساله است.

این مسئول با اشاره به سرمایه گذاری 10.5 میلیارد تومانی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بافق و همچنین اجرای طرح پارک وحشی بافقی، عنوان کرد: همچنین راه دسترسی به دشت حسن آباد در وهله اول برای تامین آب مورد نیاز سنگ آهن بافق و تامین خوراک از آنومالی D19 و در وهله دوم برای برقراری راه ارتباطی استانهای جنوب شرق کشور به استانهای شمالی به طول 55 کیلومتر در دست اقدام است.

وی ایجاد پست 150 مگاواتی برای طرح‎‎های توسعه‎‎ای، مطالعه ایجاد نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی که قابلیت ارتقا به 100 مگاوات را داراست، مطالعه یک نیروگاه 500 مگاواتی در شهرستان بافق را از دیگر اقدامات در دستور کار این شرکت معدنی بیان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ماشین آلات و تجهیزات این معدن را بعضاً با عمری 40 ساله به لحاظ شرایط و اقدامات نگهداری بسیار کارآمد خواند و افزود: البته نوسازی تجهیزات به تدریج و برحسب نیاز انجام می‌‌شود.

عسکری در پایان نیز در مورد موضوع پرداخت حق انتفاع 470 میلیارد تومانی این معدن، طرح این موضوع را در مورد این معدن از ابتدا اشتباه دانست و گفت: با توجه به واگذاری معدن به بخش خصوصی در تاریخ 21/7/1391، این معدن در زمره این قانون قرار نمی‎‎گیرد و رای صادره ابطال شده است.

وی در ابن باره افزود: این مبلغ به اضافه 600 میلیارد تومان افزایش سرمایه ناشی از سود معدن، اکنون به ذخیره سرمایه برای سنگ آهن تبدیل شده است.

‎‎گفتنی است؛ خبرنگاران پیش از این نشست، از طرح‎‎های کوبئنگ خشک معدن سه چاهون، پارک وحشی بافقی(بیشه در)، مخازن 25 هزار مترمکعبی، راه آهن سه چاهون به چغارت، اصلاح خط، آگلومراسیون، گندله سه چاهون، فولاد بافق کسری، طرح فاضلاب شهری و بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان که از سوی این شرکت در حال اجراست، بازدید کردند.

*

پنجشنبه 22 بهمن 1394 - 12:01:40

شمخانی در یزد: "عیوب" نباید عامل حذف نیروهای انقلاب شود

استانها > یزد - ایرنا نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی به اهمیت انتخابات در پیش رو اشاره کرد و گفت: باید این انتخابات را در سایه امنیت، رفاقت و سلامت برگزار کنیم.

دریابان علی شمخانی دیشب در دومین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان یزد با بیان این مطلب افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را باید با مشارکت گسترده آحاد مردم برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت و اقتدار ایران اسلامی به عنوان یک نعمت بزرگ مدیون همدلی و خونهای مطهر شهیدان است افزود: ولایتمداری، همدلی و حرکت در مسیر اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی امری مهم و یک وظیفه سنگین است.

وی با اشاره به اینکه باید همه به عنوان یک انقلابی، رفتاری همگام با مقام معظم رهبری داشته باشیم اظهار داشت: باید تلاش کرد از فرهنگ انقلابیگری در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: وحدت و انسجام ملی در لوای منویات مقام معظم رهبری و فرهنگ والای ارزشهای دینی و انقلابی است.

شمخانی یادآور شد: نیروهای نظامی و انتظامی مقتدر ما با فرهنگ ناشی از ارزشهای الهی تحت امر ولایت و در دشوارترین شرایط در مقابل دشمنان تا دندان مسلح به پیروزی رسیدند.

این مسئول با بیان اینکه دفاع مقدس و رشادتهای رزمندگان دلاور اسلام سرمایهای بزرگ محسوب میشود که در اختیار ملت قهرمان است و باید از آن به خوبی بهره گرفت گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران نسلی را تولید و تربیت کرد که امروز مشخص میکند این نسل نظیر ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: راه عزت و اقتدار این ملت و کشور همچنان در گرو ارزشها و ترویج فرهنگ ناب بسیجی و رشادهای دوران هشت سال دفاع مقدس است.

شمخانی افزود: اگر امروز داعشی و تکفیری را کارخانههای تکفیری سازی در منطقه ما تولید میکنند که علیه آزادگی اقدام کنند راه مقابله با آن فرهنگ بسیجی است.

شمخانی ادامه داد: فرهنگ ناب بسیجی، همدلی و همکاری برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش برای اجرای فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

وی یکی دیگر از ویژگیهای مهم فرهنگ ناب دفاع مقدس را حل کردن عیوب یکدیگر خواند و گفت: نباید نیروهای نظام و انقلاب از عیبها برای حذف هم استفاده کنند و عیبها را عاملی برای حذف افراد در نظر بگیرند.

وی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در سایه همکاری تمامی نیروهای انقلابی صورت گرفت و باید همین روحیه همچنان حفظ و تداوم یابد.

این مسئول گفت: دشمنان همچنان به دشمنی خود ادامه میدهند لذا نیازمند‌‌همان وحدت هستیم و باید برای تحقق آن با قدرت تلاش کنیم چرا که دشمنان از ما دست نکشیده و نمیکشند.

شمخانی افزود: دشمنان همواره تلاش میکنند تا ما دست از مبارزه بر داریم لذا باید هوشیار بود و دانست که انقلاب ما در بیان اختلاف نیست بلکه در تاکید بر خصلتهای مثبت است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه به دستگیری ملوانان آمریکایی اشاره و تصریح کرد: به این موضوع به سه صورت امکان نگاه کردن و برخورد وجود داشت.

شمخانی گفت: شکل اول این بود که بگوییم اشتباه وارد شدند و بگذاریم بروند، شکل دوم هم این بود که به آنها تیر بزنیم و با استفاه از فرصت جان آنها را بگیریم.

وی تاکید کرد: شکل بعدی این بود که با توجه به اقتداری که ما داریم اینها را میگیریم و از آنها سوال میکنیم که دلیل ورودشان چیست و زمانی که متوجه میشویم عمدی نیست میگذاریم بروند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: نوع اول سهل انگاری و نوع دوم رویکرد ماجراجویانه است اما رویکرد سوم یک رویکرد انقلابی و مقتدرانه بود.

شمخانی خاطر نشان کرد: همچنین علاوه بر این موضوع باید این فرهنگ را به همه اجتماع به ویژه جوانان منتقل کنیم چرا که این اقدام امکان پذیر است و علت بقای ۳۷ ساله ما ناشی از توان نرم ماست.

شمخانی از پیشکسوتان جهاد و شهادت خواست تا همچنان با قدرت و عظمت در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج ایثار و شهادت تلاش کنند.

*

[ بازدید : 381 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 20 تير 1396 ] 17:20 ] [ آیت یزد ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]