اخبار یزد - تیخنا : تازه های یزد، یزد نیوز، خبرهای یزد، نو از یزد، اطلاعات

تیخنا Tikhna Yazd news گرچه مشتمل بر اخبار است ، , یک سایت خبری نیست ؛ مدیرسایت ؛ نسبت به علاقه شدید به زادگاه خود ، یزد ، اخبار و اطلاعات مورد نظرش را

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اخبار یزد - تیخنا : تازه های یزد، یزد نیوز، خبرهای یزد، نو از یزد، اطلاعات خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

گزیده اخبار یزد . 7 - 22 بهمن 1394

*

پنجشنبه 22 بهمن 1394 - 10:13:24

نماینده وزیر علوم در استان یزد منصوب شد

رییس دانشگاه یزد با حکم وزیر علوم، به عنوان دبیر کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این استان منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمد فرهادی در این حکم خطاب به محمدصالح اولیاء آورده:

براساس بند ب ماده 28 آیین نامه اصلاحی اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان، مصوب هیات محترم وزیران، با عنایت به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی به عنوان دبیر کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان یزد منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال در جهت تحقق و اجرای سیاستها و برنامههای وزارت علوم در حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری و در چارچوب اهداف جمهوری اسلامی ایران، موفق و موید باشید.

گفتنی است: کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، به منظور ساماندهی امر پژوهش، فناوری و نوآوری در استانها و فراهمسازی شرایط اصلاح و بهبود نظام نوآوری منطقهای در ذیل شورای برنامهریزی و توسعه استانها تشکیل شده است.

تدوین و به روزرسانی سند آمایش علم و فناوری استانی، برنامهریزی در جهت استقرار و اصلاح نظام نوآوری منطقه در استان، تدوین برنامههای کوتاهمدت میانمدت و بلندمدت آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان بر اساس سند آمایش مصوب و تعیین اولویتهای تحقیقاتی و فناوری استان برمبنای شناسایی نیازها، تواناییها و مزیتهای استانی از جمله وظایف این کارگروه میباشد.

این کارگروه همچنین به نظارت بر فعالیتهای علمی، فناورانه و نوآورانه استان در چارچوب مصوبات شورای عالی عتف، تدوین برنامههای حمایت از توسعه و ارتقای مراکز رشد، پارکهای علم و فناوری و شهرکهای فناوری و شرکتهای دانشبنیان در استان و تدوینساز و کارهای همسویی بین اهداف و سیاستهای استانی در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با اهداف و سیاستهای ملی خواهد پرداخت.

*

دوشنبه 19 بهمن 1394 - 14:58:09

میزان درآمد استان یزد در 10 ماهه سالجاری 783 میلیارد تومان اعلام شد/ یزد در رتبه سیزدهم درآمدی کشور

ستاد درآمد و تجهیز منابع استان یزد تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، ستاد درآمد و تجهيز منابع استان صبح امروز به رياست رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي و باحضور مديركل امور اقتصادي و دارايي، مديركل امور مالياتي، مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گرشگري، معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و ساير اعضا برگزار شد.

علي نمازي دبير اين ستاد در اين نشست به ارائه آمار عملكرد درآمد استان به تفكيك: درآمدهاي عمومي، مالياتي، مالكيت دولت، خدمات و فروش كالا، جرائم و خسارات و درآمدهاي متفرقه پرداخت و اعلام كرد درآمد استان در ۱۰ ماهه سالجاري بالغ بر ۷۸۳ ميليارد تومان بوده كه نسبت به ميزان مصوب ۱۲ درصد كاهش يافته است.

وي همينطور افزود كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳ درصد كاهش يافته است.

مديركل امور اقتصادي و دارايي استان در اين ارتباط ميزان مالياتهاي غيرمستقيم اعم از: ماليات بر ارزش افزوده، عوارض خروج از كشور، شماره گذاري و نقل و انتقال اتومبيل و... را ۳۰۵ ميليارد تومان اعلام كرد.

نمازي در ادامه، ميزان درآمدهاي جرائم و خسارات مشتمل بر جرائم رانندگي، جرائم ماده ۱۹۹ قانون كار، قانون شكار و آلودگي را در اين مدت 23.4 ميليارد تومان اعلام كرد.

وي درآمد حاصل از خدمات و فروش كالاها را هم بالغ بر ۲۷ ميليارد تومان اعلام كرد كه اغلب آن مربوط به اداره كل ثبت اسناد و املاك و ناجا بوده است.

نمازي همچنين در اين جلسه اعلام كرد كه درآمد وصولي استان مشتمل بر ۹۴ درصد درآمدهاي مالياتي، ۳ درصد جرائم و خسارات و ۳ درصد خدمات و فروش كالا بوده است.

محمدرضا نبي معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد نيز در اين نشست، از رتبه سيزدهم درآمد استان در لايحه بودجه ۹۵ خبر داد و گفت كه سهم استان يزد از درآمدهاي كشور 1.6 درصد پيش بيني شده است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد در بخش ديگري از اين جلسه به ارائه توضيحاتي پيرامون طرح ۵+۳۹۵ اين اداره كل بمنظور جذب گردشگران خارجي و لزوم فراهم كردن زيرساختهاي لازم تا سال ۱۴۰۰ پرداخت.

*

یکشنبه 11 بهمن 1394 - 14:53:39

پرونده بافت تاریخی یزد برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شد

استانها > یزد - پرونده شهر تاریخی یزد هفته گذشته به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ارسال شد تا مرکز میراث جهانی یونسکو پس از ارزیابی پیشنهاد ایران، تصمیم نهایی خود را در اجلاس سال 2017 نسبت به جهانی شدن بافت تاریخی یزد اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در این رابطه خبر داد که پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به همراه پرونده منطقه حفاظت شده ارسباران پس از دو سال پیگیری کارشناسان و نمایندگان این سازمان به یونسکو ارسال شده است.

محمد حسن طالبیان افزود: یزد نخستین شهر تاریخی و فرهنگی ایران است که پرونده آن با کمک و همکاری کارشناسان عالی میراث فرهنگی در تهران و استان یزد و همچنین مسئولان دستگاههای شهری تهیه و تدوین شد.

طالبیان گفت: پرونده شهر تاریخی و فرهنگی یزد از مدت ها پیش در جریان بود و این پرونده با همکاری تمامی ارگانها آماده و برای نمایندگی ایران در یونسکو ارسال شد.

به گفته معاون میراث فرهنگی، پرونده ثبت جهانی یزد نیز همچون پرونده منطقه حفاظت شده ارسباران پیش از فوریه تحویل کمیته میراث جهانی یونسکو شد تا در چرخه بررسی و ثبت جهانی قرار بگیرد.

وی افزود: یزد یکی از شهرهای مهم حاشیه کویر در ایران است که خلاقیت و ابداعات فراوانی در طول تاریخ از قرن 4 هجری تا قرن 14 به مدت بیش از هزار سال در آن مشاهده شد. بافت تاریخی یزد همچنین نسبت به دیگر شهرهای کشور از سلامت بیشتر و مدیریت نسبی قابل قبولی برخوردار است. بافت خشتی آن نیز وسعت زیادی دارد و بسیاری از ارزشهای معماری و شهری خود را تا به امروز حفظ کرده است. همین دلایل موجب شد این شهر به عنوان کاندیدای ثبت جهانی انتخاب شود.

طالبیان در توضیح ارزشهای تاریخی و منظر فرهنگی شهر یزد افزود: منظر فرهنگی شهر یزد کمتر تحت تأثیر تأسیسات مدرن قرار گرفت و در نتیجه پس زمینه طبیعی شهر و تمامی منارهها، مساجد، میادین، محلات، حسینیهها، تکیهها، آب انبارها و قناتهای این شهر ساختار ایرانی ـ اسلامی خود را حفظ کردند و یزد اکنون به نسبت دیگر شهرها الگوی شهر ایرانی - اسلامی است.

او با اشاره به اینکه با ایجاد قنات، شهر یزد در طول تاریخ قابل سکونت شد افزود: معماران و استادکاران یزدی معماری منحصربه فرد در خانهها، بازار و فضاهای عمومی برای آسایش ساکنان سرزمین ایجاد کردند و تنوعی از معماری را در طول تاریخ به نمایش گذاشتند.

معاون میراث فرهنگی کشور همچنین در خصوص همخوانی شهر یزد با محیط زیست و اقلیم آن منطقه گفت: انرژی پایدار و جایگزین در شهر یزد اهمیت بسیار دارد و مصالح به کار رفته در ساخت بناهای این شهر با محیط زیست همگون است و معماران توانستهاند از انرژی باد، خاک و آب به زیبایی در این شهر بهره بگیرند.

طالبیان با تأکید بر اینکه شهر یزد برای آینده ایران و توسعه پایدار اهمیت زیادی دارد افزود: معماران یزد روی زمین، در زیر زمین و حتی بامهای این شهر توجه ویژهای به زیبایی و کاربری بناهای ایجاد شده داشتند.

*

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

تابناک یزد

ارتقای رتبه کشتی استان یزد

نام کشتی همیشه با غیرت و تعصب همراه بوده است ؛ از رستم و سهراب تا پوریای ولی ، پهلوان یزدی بزرگ ، پهلوان یزدی کوچک ، پهلوان اکبر خراسانی ، بلور و به خصوص تختی و امثال او .... حتی خانواده خادم . در زمان پهلوان یزدی مگر یزد بیش از دو زورخانه داشته است که آنهم روی آجر ختائی کشتی می گرفته اند ؟

در دهه ی 1340 امثال علی صدر ، دکتر قیامت و به خصوص وزیریان که در ایران ششم شد جز سالن دبیرستان ایرانشهر با تشکی پاره و کوچک چه داشتند که در ایران در هر حال مطرح بودند ... در دهه ی 1350 آقای فصاحت با کمترین امکانات می توانست یکی از قهرمانان ایران باشد و نیز بودند امثال احمدی ها و غیره ...

آنکه برای سربلندی خود و خانواده اش می جنگد ، برای اعتلای نام شهر و کشورش کشتی میگیرد تا به سطح قهرمانی برسد آنقدر وابسته به امکانات مدرن نیست ؛ توجیه جوانان فراتر از امکانات است ؛ من یزدی هستم امٌا بیائید در مازندران ببینید که کودکان و نوجوانان روی زمین سخت کوچه کشتی می گیرند و همین ها هستند که بعدا" قهرمان جهان و قهرمان المپیک می شوند ....

[ بازدید : 357 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 20 تير 1396 ] 17:17 ] [ آیت یزد ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]