اخبار یزد - تیخنا : تازه های یزد، یزد نیوز، خبرهای یزد، نو از یزد، اطلاعات

تیخنا Tikhna Yazd news گرچه مشتمل بر اخبار است ، , یک سایت خبری نیست ؛ مدیرسایت ؛ نسبت به علاقه شدید به زادگاه خود ، یزد ، اخبار و اطلاعات مورد نظرش را

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اخبار یزد - تیخنا : تازه های یزد، یزد نیوز، خبرهای یزد، نو از یزد، اطلاعات خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

هشیار شو ! مردم مظلوم یزد را نگاه !چه کار کرده ای برای یزد ؟

هشیار شو ! مردم مظلوم یزد را نگاه !چه کار کرده ای برای یزد ؟

چه کرده ای با یزد ؟!!!

یزد فقط یکنفر نماینده در مجلس خبرگان دارد !!! در مقابل جمعیت ظاهرا" یک میلیون و دویست هزارنفری خود ...

و قزوین با جمعیتی معادل یزد دارای دو نماینده در تعیین بالاترین سرنوشت کشور است ! چرا ؟ عقل و دانش قزوینی ها بیشتر است ؟ یا مشروعیتشان ؟! یا خونشان رنگین تر است ؟ ...

و اردبیل فقط ( آنهم اگر درست شماری شده باشد ) با حدود ده درصد جمعیت اضافی ، صد در صد حقٌ اضافی : دو نماینده !، و مرکزی و کردستان و... هم که فقط درصدی از یزد بیشتر جمعیت دارند دوبرابر آن نماینده دارند !!!

مسبب این « ناحق » کیست ؟

مسؤولش کدام است ؟

بیائید اگر نمیتوانیم به یزد خدمت کنیم محل خدمت را به دانا و توانای آن واگذاریم . بیائید در جهت منافع شخصی و گروهی خود یزد فروشی نکنیم ! . ه . م . ی . ن = همین !


[ بازدید : 326 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 26 آذر 1394 ] 16:59 ] [ آیت یزد ]

[ ]

غبار روبی امامزاده جعفر ع یزد


غبار روبی امامزاده جعفر ع یزد

مراسم غبار روبی امامزاده جعفر ع یزد طی مراسمی با حضور معاون اوقاف کشور و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

عکس: مسعود میرجلیلی

تاریخ خبر: 15:50 09/01/1394

ما : در این خبر اشاره ای به میزان نذورات بدست آمده طی غبار روبی و مصارف آن نشده است

برچسب ها: غبار روبی ، امامزاده جعفر یزد ، اوقاف ، فروردین 94 ,

[ بازدید : 382 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 15 فروردين 1394 ] 14:28 ] [ آیت یزد ]

[ ]

راه اندازی تورهای یکروزه گردشگری در استان یزد

منبع ایرنا یکشنبه 2 فروردین 1394 ساعت 18:10

راه اندازی تورهای یکروزه گردشگری در استان یزد

این تورها با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی در شهر یزد برای بازدید مردم و مسافران از اماکن تاریخی و فرهنگی پیش بینی شده است .مسافران و مهمانان نوروزی و حتی مردم استان می توانند در قالب حضور در تورهای یکروزه گردشگری از جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و گردشگری بازدید کنند .رای راهنمایی مسافران و مهمانان نوروزی امسال افزون بر 200 راهنمای آموزش دیده با این اداره کل همکاری دارند که در اماکن مختلف حضور داشته و نسبت به معرفی آثار و بناها بصورت دقیق اقدام می کنند .

به منظور معرفی آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی و جاذبه های طبیعی استان یزد همانند سنوات گذشته نسبت به چاپ و توزیع انواع نقشه و جزوه و بروشورهای مناسب اقدام شده است .

استان یزد با یک میلیون و 50 هزار نفر جمعیت دارای افزون بر شش هزار اثر تاریخی و فرهنگی است

نیز نگاه کنید به :

شهر یزد در اولین روزهای فروردین ماه

چهار هزار کلاس درس در یزد آماده پذیرائی از ...

ترافیک جاده های منتهی به شهر ، و خیابان های شهر به ویژه قفل کردن ترافیک در خیابان مسجد جامع یزد

و.....



برچسب ها: یزد ، نوروز ، تور گردشگری ، جاذبه های تاریخی ، جاذبه های طبیعی ، نقشه راهنمای گردشگری ، راهنمایان گردشگری ، آثار فرهنگی ,

[ بازدید : 312 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 5 فروردين 1394 ] 14:18 ] [ آیت یزد ]

[ ]

حضورجوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در بافت تاریخی یزد

حضورجوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در بافت تاریخی یزد

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی که جمعی از خبرنگاران نیز وی را همراهی می کردند در بافت تاریخی یزد(مجموعه زندان اسکندر،موزه سکه حیدر زاده، موزه نساجی ،محله فهادان )و درجمع گردشگران نوروزی حضور یافت.

ما : خبر از ایرنا یزد در نهم فروردین 1394 است و به هدف و فایده این بازدید که عکس های متعددی از آن منتشر شده است نیامده است :

- آیا به منظور تبلیغ نقش مجلس شورای اسلامی بوده است ؟

- آیا به منظور تبلیغ جایگاه این نماینده محترم بوده است ؟

- آیا به منظور تبلیغ فعالیت ایشان بوده است ؟ ( که در اینصورت با کدام هدف و نتیجه ؟ )

آیا به منظور گذران اوقات فراغت ایشان در ایٌام نوروز بوده است که مورد اینهمه تبلیغات تصویری قرار گرفته است ؟ !

در هر صورت مجملی از نظرات ایشان در این خبر در باره چگونگی برخورد با بافت تاریخی یزد مشاهده نمی شود ... و به نوشته خبرچه « متن این خبر در دسترس نیست. ممکن است از سایت منبع حذف شده باشد ».



برچسب ها: نماینده مردم یزد ، بافت تاریخی , بافت تاریخی یزد ، مسؤولان امر ، نماینده مردم یزد ، مجموعه زندان سکندر ، موزه سکٌه حیدر زاده ، موزه نسٌاجی ، محل ,

[ بازدید : 269 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 14 فروردين 1394 ] 17:16 ] [ آیت یزد ]

[ ]

عکس: مراسم تحویل سال 1394 در یزد

تابناک . اوٌل فروردین 1394

ویژه مراسم تحویل سال 1394 (سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی) با حضور اقشار مختلف مردم دارالعباده برگزار شد.تصاویر مربوط به امامزاده جعفر ع ، امامزاده سید الصحرا و امامزاده سید محمد جعفر ع یزد است.

تصاویر را در منبع اصلی مشاهده میفرمائید .

این مراسم نسبتا" جدید محسوب می شود ؛ امٌا

یاد آور جشن نوروز در مکان های عمومی و به صورت جمعی در ایران باستان

گ


گ

[ بازدید : 445 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 2 فروردين 1394 ] 12:51 ] [ آیت یزد ]

[ ]

مسؤولانی از شهر یزد در پاریس !!!

گزارش مهر از جلسه شورای شهر یزد؛
گزارش شهردار یزد از سفر به فرانسه/رهاورد سفر باید قابل اجرا باشد
نشست خبري شهردار يزد
شناسهٔ خبر: 2769872 - یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
یزدـ جلسه شورای شهر یزد که نخستین جلسه پس از سفر شهردار و چند مسئول دیگر استان یزد به فرانسه بود، حال و هوای ویژه ای داشت و شهردار در این جلسه به ارائه گزارشی از سفر خود به فرانسه پرداخت.
به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش شهردار یزد، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ... سفری به فرانسه و شهر پاریس داشتند که این سفر اما و اگرهای بسیاری در یزد به راه انداخت.
بخش قابل توجهی از زمان یکصد و هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر نیز امروز به بررسی دستاوردهای این سفر اختصاص یافت و شهردار به ارائه گزارشی از این سفر پرداخت.
جلسه شوراي شهر يزد
شهردار یزد با اشاره به اینکه سفر به فرانسه برنامه ریزی شده و با هماهنگی بوده است، اظهار داشت: معاون عمرانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد نیز در این سفر حضور داشتند و تلاش برای احیا و ساماندهی مطلوب بافت تاریخی با بررسی الگوهای دیگر کشورها از اهداف اصلی این سفر بود.
کلیه امور بافت تاریخی در فرانسه بر عهده بخش خصوصی گذاشته شده است
محمدرضا عظیمی زاده بیان کرد: در شهر پاریس که دارای یکی بافت های تاریخی مشهور است، کلیه امور مربوط به حفظ، نگهداری و مرمت بافت تاریخی و بناهای شاخص آن بر عهده بخش خصوصی گذاشته شده و مباحث مرتبط با گردشگری نیز توسط بخش خصوصی انجام شود.
وی بیان کرد: این الگوها را می توان مورد بررسی قرار داد و در صورت امکان در بافت تاریخی یزد اجرا کرد.
جلسه شوراي شهر يزد
شرح برخی از بناهای تاریخی و نحوه نگهداری و حفظ و مرمت بناها در بافت تاریخی پاریس از دیگر موارد مطرح شده از سوی شهردار به عنوان گزارش سفر در جلسه شورای شهر بود.
سخنگوی شورای شهر نیز در این جلسه از شهردار خواست تا دستاوردهای سفر خود به فرانسه را در قالب طرح برای تصویب به شورای شهر ارائه کند.
دستاوردهای سفرها قابلیت اجرا نداشته باشد برای مردم سودمند نیست
حجت الاسلام حمیدرضا مطهریان بیان کرد: دستاوردهای این قبیل سفرها باید قابلیت اجرا داشته باشد تا برای مردم سودمند و مثمرثمر باشد.
پس از پایان بحث سفر شهردار به کشور فرانسه، ساماندهی بافت تاریخی در یزد توسط رئیس شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.
حجت الاسلام عباس زارع با بیان اینکه بافت تاریخی یزد بیش از هر چیز نیازمند امنیت و آسایش است، اظهار داشت: مردم از ناامنی های به وجود آمده در بافت تاریخی نگران هستند و ضروری است تا نیروی انتظامی با برقراری گشت های شبانه در بافت تاریخی، امنیت و آرامش را به مردم ساکن در این محدوده بازگرداند.
جلسه شوراي شهر يزد
وی با اشاره به مشکل تاریکی و نبود روشنایی کافی در بافت تاریخی یزد گفت: بسیاری از افراد متخلف از فرصت تاریکی در بافت تاریخی استفاده کرده و آرامش مردم را به هم می زنند بر این اساس مشکلات این ناحیه تاریخی جدی است و باید در بحث امنیت بافت قدیم بازنگری اساسی انجام شود.
خانه های متروکه در بافت تاریخی باید احیا شود
وی خانه های متروکه و رها شده را نیز از دیگر مشکلات بافت تاریخی یزد برشمرد و افزود: این خانه ها را می توان با اعطای تسهیلات کم بهره چهار درصد به مالکان آنها، مرمت و بازسازی کرد و این معضل بزرگ را از بافت تاریخی یزد پاک کرد.
زارع خاطرنشان کرد: خانه های متروکه سبب ایجاد نا امنی یا احساس نا امنی در بافت تاریخی هم برای ساکنان و هم گردشگران شده و باید هر چه سریعتر برای ساماندهی آنها اقدام شود و این قدمی بزرگ برای احیای بافت تاریخی به شمار می رود.

برچسب ها: شهرداری ، میراث فرهنگی ، شهر تاریخ جهان ، بافت تاریخی ,

[ بازدید : 441 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 آبان 1394 ] 22:32 ] [ آیت یزد ]

[ ]

سفرنویسندگان وخبرنگاران به شهرستان خاتم - استان یزد

« فارس گزارش می‌دهد : 12 / 5 /1394( خلاصه ازما )

سفر به خاتم؛ نگین شهرهای کویری ایران / از ظرفیت‌های کشاورزی تا محرومیت‌های صنعتی

خاتم یکی از شهرستان‌های استان یزد است و به لحاظ زیبایی و بهره‌مندی از جاذبه‌هایی نظیر جنگل باغ شادی، مناطق حفاظت شده حیات وحش، گندمزارهای طلایی‌ رنگ و باغ‌های با طراوت، می‌توان از آن به عنوان نگین شهرهای کویری ایران یاد کرد.

خبرگزاری فارس: سفر به خاتم؛ نگین شهرهای کویری ایران / از ظرفیت‌های کشاورزی تا محرومیت‌های صنعتی

...در این گزارش تلاش شده تا ماحصل سفر یک‌روزه خبرنگار فارس به شهرستان خاتم به تصویر کشیده شود، سفری که از زیباترین جاذبه طبیعی این شهرستان یعنی نهر مسیح آغاز شد و در جنگلی وسیع و بکر در دل کویر به پایان رسید.

* آغاز سفر در کنار نهر مسیح و استقبال از خبرنگاران با نواختن سازهای محلی


سفر در کنار نهر مسیح، با استقبالی به شیوه عشایر با سازهای محلی و با صرف صبحانه‌ای از محصولات شهرستان خاتم آغاز شد، از گوجه‌ای که از کبودی به آلو می‌ماند تا نانی که نظیر آن در کمتر نقطه‌ای از استان یزد یافت می‌شود، در جمعی که از هر طیف و گروهی برای تحریر یک سفرنامه گردهم آمده بودند.

نهر مسیح که در فاصله پنج کیلومتری هرات در مرکز شهرستان خاتم قرار دارد، تنها رودخانه دائمی این شهرستان و از مناطق نمونه گردشگری و هفتمین اثر ثبت شده طبیعی در فهرست آثار ملی است.

کارشناسان، قدمت سرچشمه این نهر را متعلق به دوره نخست زمین‌شناسی می‌دانند و این قدمت طولانی، زندگی را طی هزاران سال در شهرستان خاتم شکل داده است.

بعد از نهر مسیح، نخستین بازدید از خانه تاریخی صالحی هرات انجام شد ...

* بازدید از خانه تاریخی صالحی/ از حوض فیروزه‌ای تا گچبری‌های هنرمندانه

خانه تاریخی صالحی در واقع خانه باغ یا به نوعی از باغ‌های ایرانی به شمار می‌رود و قدمت آن متعلق به دوره قاجاریه است.

.... از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به استفاده از حداکثر سایه در طول روز در این خانه اشاره کرد زیرا این خانه به سمت قبله بنا شده است.

در استان یزد نسبت جمعیت شهری به روستایی، 85 به 15 است اما در خاتم این نسبت 60 به 40 است به این معنا که 40 درصد جمعیت شهرستان خاتم روستایی هستند و خاتم بیشترین نسبت جمعیت روستایی در استان یزد را داراست.

* حضور 805 خانوار عشایری در خاتم / 60 درصدی خاتمی‌ها روستانشین هستند

وی با اشاره به اینکه خاتم و ابرکوه تنها شهرستان‌های دارای جمعیت عشایری هستند، عنوان کرد: هم‌اکنون در شهرستان خاتم 805 خانوار عشایری زندگی می‌کنند که این عشایر از ایلات خمسه بوده و همواره بین استان‌های یزد، فارس و کرمان در حال کوچ هستند.

فرماندار خاتم از دشت ریواس در حدفاصل شهرستان‌های خاتم و مهریز به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری یاد کرد و افزود: قلعه ساسانی مروست نیز از جاذبه‌های تماشایی شهرستان خاتم است و قدمت این قلعه متعلق به دوران ساسانی است.

وی با بیان اینکه مروست به عنوان یکی از شهرهای شهرستان خاتم مانند میبد، یزد و اردکان دارای بافت تاریخی است، اظهار داشت: در بافت تاریخی مروست نیز زندگی هنوز جریان دارد و هنوز تعدادی از بادگیرها و صفه‌ها سالم مانده‌اند و با توجه خوبی که میراث فرهنگی به آنها داشته، اتفاقات خوبی در این بافت رخ داده است.

زاده‌رحمانی از منطقه گردشگری کرخنگان در مروست، دریاچه نمک در حوالی چنارناز، درختان کهنسال چنارناز، قلعه‌ها و خانه‌های تاریخی به عنوان دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان یاد کرد و افزود: در این شهرستان 92 قلعه شناسایی شده که 16 مورد آن ثبت تاریخی شده و بقیه، مراحل ثبت تاریخی را سپری می‌کنند.

* تلاش برای بهره‌برداری تجاری از جنگل‌های باغ شادی

وی همچنین با اشاره به اینکه جاذبه‌های طبیعی شهرستان خاتم، حداقل در استان یزد و در کویر ایران بی‌نظیر است، از وجود غارهای طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر غار، 64 هزار هکتار جنگل زاگرسی وجود دارد که جزو جنگل‌های زاگرس جنوبی است و ما نیز به دنبال استفاده از این ظرفیت به نفع مردم منطقه هستیم و در تلاشیم بهره‌برداری تجاری نظیر پرورش وحوش و گیاهان دارویی را از آن انجام دهیم.

فرماندار خاتم همچنین به بیان ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان پرداخت و بیان کرد: 28 درصد محصولات کشاورزی استان یزد در خاتم تولید می‌شود و از این شهرستان می‌توان به عنوان قطب تولید پسته، انگور، گندم، زردآلو، ذرت، حبوبات و تولیدات دامی نام برد.

وی افزود: به رغم این همه ظرفیت کشاورزی، صنایع تبدیلی در این شهرستان مغفول مانده و گرچه برخی کارگاه‌ه‌ها برای فرآوری کشمش و پسته فعالیت می‌کنند اما ظرفیت در شهرستان بیشتر از این میزان است.

زاده‌رحمانی در عین حال از سرمایه‌گذاری یک ایرانی مقیم سوئد در خاتم در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون 90 درصد کار انجام شده و امیدواریم با تکمیل آن، هم اشتغالزایی خوبی برای جوانان خاتم انجام شود و هم محصولات کشاورزان این منطقه ارزش افزوده پیدا کند.

با پایان این نشست خبری صمیمانه، بازدید از یک گلخانه کشت خیار به همراه فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی خاتم در برنامه گروه قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم در ضمن این بازدید اعلام کرد: کشت گلخانه‌ای در خاتم نوپاست و اکنون تنها 35 گلخانه در این شهرستان فعال شده‌اند که این تعداد گلخانه، 20 هکتار سطح زیر کشت دارند.

* صنعت در خاتم جان می‌گیرد


حضور در شهرک صنعتی 110 هکتاری شهرستان خاتم جالب توجه بود زیرا تقریبا هیچ واحد صنعتی در این شهرک فعال نبود اما احداث کارخانه‌های تولید کاشی، شمش‌های فولادی، گندله‌سازی و ... نویدبخش روزهای خوب برای صنعت شهرستانی است که بالاترین نرخ بیکاری استان یزد را به خود اختصاص داده است.

خبرنگاران در ادامه بازدیدهای خود از عملیات احداث جاده دو بانده هرات ـ شهر بابک نیز بازدید کردند، جاده‌ای که عملیات احداث آن به تازگی از سر گرفته شده است.

اما حضور در جنگل‌های باغ شادی و مشاهده گوزن زرد ایرانی، یکی از مهیج‌ترین بخش‌های این سفر رسانه‌ای بود؛ نخستین سایت رهاسازی گوزن زرد ایرانی در جنگل‌های باغ شادی راه‌اندازی شده و اکنون 200 هکتار از این منطقه فنس‌کشی شده و گوزن زرد ایرانی در آن رها شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خاتم در این بازدید اظهار داشت: گونه گوزن زرد ایرانی گونه‌ای در معرض خطر انقراض بود اما اکنون بعد از 40 سال به طبیعت بازگشته است و امیدواریم شاهد افزایش جمعیت این گونه نادر در منطقه حفاظت شده جنگل‌های باغ شادی باشیم.

... در حال حاضر 37 هزار هکتار از این جنگل‌ها تحت مدیریت محیط زیست قرار دارد که علاوه بر وجود گونه‌های مختلف در آن، پروژه تکثیر و نگهداری گوزن زرد نیز در حال اجراست.


[ بازدید : 240 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 14 مرداد 1394 ] 21:14 ] [ آیت یزد ]

[ ]

توفان 94 کیلومتری در یزد

عقل، یعنی نشخیص خوب ازبد که خود تاحدودی زیاد ازعلم حاصل می شود.

علم درراه افزایش بیشتر و بهتر خوبی ها است و کاهش آنچه که به انسان ضررمیزند ؛ مثل سیل که سیلبند را به خاطر آن می سازند ...

کاهش آثار توفان هم قابل پیش بینی است و پیشگیری

حال نگاه کنیم به خبری درامروز29 تیر1394 درخبرگزاری فارس :

امروز
طوفان با سرعت 94 کیلومتر در ساعت یزد را درنوردید

کارشناس پیش‌بینی هوای یزد گفت: وزش باد شدید که از دیشب تاکنون در یزد ادامه دارد، امروز در ساعاتی به 94 کیلومتر در ساعت رسید.

برچسب ها: سزد ، توفان ، یزد، توفان ،یزد ,

[ بازدید : 257 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 29 تير 1394 ] 22:25 ] [ آیت یزد ]

[ ]

چه برسربناهای ملٌااسماعیل دریزد می آید ؟!

پول بیت المال باید صرف فرهنگسازی و تقویت دینی مردم شود . قبول ! دربست قبول ! ...
امٌا قبل از آن پول مردم هم نباید صرف تخریب فرهنگ و به ویژه تضعیف اعتقادات دینی شود ...
مرکزی دینی و فرهنگی چون مسجد آخوند ملٌا اسماعیل یزد و به ویژه مقبره وی که بنا به تاریخ شفاهی یکی ازخانه - حجره های حاج عزیز چیت ساز بوده است که به منظورسکونت شخصی به آخوند ملٌا اسماعیل و خانواده وی بخشیده شده است ،مِلک ِشخصی ومتعلق به وراثی است که در آنجا دفن شده اند و البته که باز وراث این مدفونین .هرگونه تصرف در آن تصرف عدوانی است .
از آخوند ملٌا اسماعیل ، بنیانگذارمسجد ، مقبره ، محلٌه ای بزرگ ازیزد و به خصوص حوزه علمیه شیعه دوازده امامی ( کنونی ) یزد کدام تجلیل و حقشناسی به عمل آمده است ؟. کدام کتابهای وی منتشر شده در دسترس عموم قرار گرفته اند ؟ کدام شرح و تفسیر از آثار وی دراختیار علمای اسلام قرار داده اند ؟ کدام زندگینامه ازوی تهیه دیده اند ؟
نه اینکه هیچ یک ازحقوق وی استیفاء نشده است ؛ بلکه به نظرمیرسد کاملا" در جهت تخریب و تضعیف آثاروی نیز حرکت می کنند !!!. بخوانیم ؟
« کای سر حق ناشناسان گوی چوگان شما » ؟
فکر میکنید چه اعتقادی نه تنها برای ما بازماندگان چندهزار نفری ِوی ، بلکه برای تمام مردم شهریزد و مسافرینی که شاهد این وضع هستند باقی میماند ؟!
آیا رشد اخلاقی و دینی یعنی این ؟!
آیا قوی بودن فرهنگ جامعه یعنی این ؟!

[ بازدید : 470 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 27 تير 1394 ] 23:10 ] [ آیت یزد ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

[ بازدید : 237 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 27 تير 1394 ] 11:41 ] [ آیت یزد ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]